Babysvømning

Hver lørdag 09:00–11:00 er der babysvømning i Durup Svømmehal. Vi har babysvømning hele året rundt på nær i skolernes ferieperioder.

Til babysvømning kommer forældre med deres babyer og små børn op til 3 års alderen, hvorefter børnene kan starte til Leg og Plask.

Vores hold er et drop-ind hold d.v.s. at I kommer imellem 9-11, når det passer bedst i jeres rutiner. Bassinet lukker kl. 11:00, så man skal helst være i senest ved 10.30-tiden for at få en god oplevelse.

På grund af denne måde med deltagerne spredt over et større tidsrum er der instruktion efter behov. Vi arbejder på at gøre forældre og baby trygge i vandet. Vores instruktører hjælper med praktisk undervisning, så du får lært gode greb til at støtte dit barn i vandet, så det er trygt, men også får frihed til at bevæge sig så naturligt som muligt. Vi giver også øvelser til at dykke. Vi tager det i det tempo I og baby er klar til det. Det vigtigste er faktisk, at baby er godt udhvilet og også gerne mæt, så hun/han er med på turen igennem omklædningen og de nye indtryk barnet får.

Det er meget forskelligt om der kommer én eller to forældre med sit barn / sine børn. Nogle gange er der også bedsteforældre eller andre familiemedlemmer med. Hvis der er større søskende er de også meget velkomne, hvis det respekteres, at der er ro omkring de helt små babyer.

Når man lørdag formiddag kommer til babysvømning i Durup Svømmehal går I ind og bliver vasket. Der er puslepuder, babybadekar og kravlegård i både dame- og herreomklædningsrummene. Når I er omklædte og klar, går I ind til det mindste bassin. Der sidder en hjælper ved kanten, som klipper et klip i jeres klippekort, se mere nedenfor.

Der er én instruktør i vandet og en hjælper på kanten under babysvømning. Mindst en af de to er livredder. Der er 3–5 instruktører, som har babysvømning, så det er som regel lidt forskelligt fra gang til gang, hvem som er der. Der skal være en livredder i svømmehallen før I må gå i vandet.

Babysvømning er i det lille bassin med vanddybde 0,8 m. Til babysvømning er vandet varmet op til 34 °C. Saunaerne er tændt, så der kan lunes et håndklæde, men det anbefales, at børn under 3 år ikke selv kommer ind i saunaen.

Datoer for sæsonstart- og slut finder du på Conventus ved at klikke på Tilmeld. Ferieperioder som jul mm. annonceres på Facebooksiderne Durup Svømmeklub og/eller Babysvømning Durup Svømmeklub.

For god ordens skyld gøres opmærksom på, at fotografering i svømmehallen ikke er tilladt.

Det er babyen som tilmeldes holdet. Der følger én voksen med i et kontingent for en baby.

Hvis man har ekstra søskende eller voksne med til babysvømning eller ikke har kontingent (prøvegang), så betales med enkeltbilletter. Enkeltbillet for baby eller barn koster 20 kr pr gang. Enkeltbillet for voksen koster 35 kr pr gang.

Allerede købte klippekort fra tidligere år kan bruges i sæson 2021/2022.