Naturist-svømning

Igennem flere år har Durup IF Svømmeklub, i samarbejde med DN-Midtvest, haft et hold med naturistsvømning. Naturistsvømning er også kendt under betegnelsen nøgensvømning. Badetøj er med andre ord forbudt, men ellers foregår alt stort set som i svømmehallens normale åbningstid.

Der er fælles omklædning for mænd og kvinder, og ellers er der fri afbenyttelse af motionsbassin, varmtvandsbassin, vipper og saunaer. Der er således plads til både motionssvømmere, børnefamilier og dem, der bare vil have varmen og slappe af i saunaen.

Holdet henvender sig til alle i alderen 15-99 år. De 0-14 årige har kun adgang ifølge med forældre, og de 15-17 årig kan komme alene, men kun med forældrenes tilladelse.

Henvendelser og spørgsmål angående naturist-holdet kan stilles til

Henning Møller på mail:  henning_m@naturister.dk eller telefon: 21 78 97 53.

Læs mere på:  www.DN-midtvest.dk

Retningslinjer for naturistsvømning:

Vi garanterer en god oplevelse.

Det er vigtigt for DN-Midtvest at tilbyde gode og trygge rammer for vores tilbud i svømmehallen. Vi håber nemlig, at I befinder jer godt - og vi føler et stort ansvar for at sikre det glade og afslappede miljø. Til vores aktiviteter er nøgenhed naturlig og ikke seksuel. Man nyder bedst denne frihed og naturlighed i trygge omgivelser. Tryghed kommer af klare retningslinjer, så vi ved hvor vi har hinanden. Vi har formuleret nogle retningslinjer herunder. Ikke fordi vi forestiller os problemer, men for at have klarhed og forebygge - og for at vise, at vi tager vores ansvar alvorligt.

I er altid velkomne til at kontakte DN-Midtvest aktive eller personalet i svømmehallen!

Retningslinjer:

* Badetøj anvendes ikke - det er ens for alle (blebørn skal bruge blebukser el. lign.)

* Afvaskning er obligatorisk som i alle svømmehaller.

* Sæt dig altid på et håndklæde - medtag et ekstra til formålet.

* Mobiltelefoner medtages ikke i svømmehallen.

* Opfør dig som i påklædte situationer: Høfligt med respekt for privatsfæren.

* Der er forskel på at se på mennesker man møder og at glo - tænk på det.

* Tøv ikke med at henvende dig til DN-Midtvest aktive eller personalet, hvis du føler dig utryg eller chikaneret. Alle henvendelser tages alvorligt!

* Personer der giver anledning til utryghed bliver konfronteret med dette og bortvist, hvis der er tale om chikane - også ved enkeltstående tilfælde.

* Fotografering er kun tilladt efter aftale med DN-Midtvest og vil altid kræve folks udtrykkelige samtykke.

* Erektion er ikke velanset. Brug håndklædet som tildækning eller bliv under vandet til det er overstået.

* Blufærdighedskrænkende opførsel anmeldes til politiet og medfører ekskludering af foreningen.