Voksen- og familiesvømning

I voksenafdelingen har vi mange forskellige tilbud. Der er noget til familien, men også aktiviteter til individualisten.

Vi glæder os til at se dig på et af vores hold! - Svømning er for alle aldre!

Datoer for sæsonstart- og slut for de finder du under holdet på Conventus ved at klikke på Tilmeld

Familiesvømning

Aldersgruppe: Hele familien

Holdbeskrivelse:

Familiesvømning er som ordene selv fortæller for hele familien: store som små, unge som mindre unge, som alle kan komme og hygge sig sammen i Durup svømmehal.

Familiesvømning er enkelt og nemt, og man er altid i godt selskab. Familiesvømning er afstressende, og der tages hensyn til alle: de der vil svømme og de der vil dykke eller springe fra vipper. Familiesvømning foregår altid meget roligt i et trygt samvær.

Så tag hele familien med til en hyggelig aften i Durup svømmehal.

Der svømmes både i det lille bassin (0,8 m dyb) og i det store 25 m bassin (1,3–4,1m dyb).

Prisen er for en familie og har man gæster med betaler man per person per gang.

Seniorsvømning

Dette er holdet for dig der gerne vil styrke din kondi på en dejlig og ubelastende måde.

Der er ingen instruktør, som giver ordrer; alt forgår i dit tempo og alle kan være med uanset, hvad dåbsattesten siger!

Begge bassiner er til rådighed for motionssvømmerne. Hvis du har svømmetekniske spørgsmål kan du altid henvende dig til instruktøren.I det varme bassin er det også muligt at træne med forskellige redskaber, der styrker muskler og led.

Aqua Spinning Senior

Spinning er en af de sportsgrene som Durup Svømmeklub kan tilbyde. Det er en anderledes og sjov sport, men også hård, alt efter, hvor meget man går op i det.

I forhold til spinning på land, så er spinning i vand ganske anderledes: det føles ikke lige så hårdt som på land, da vandet gør, at det føles som om at kroppen ikke "koger over" og spinning i vand belaster heller ikke kroppens led, så man undgår skader. Man føler, at man kan cykle og give mere af sig selv i vand.

I Durup svømmeklub prøver vi at gøre spinning til en attraktiv og sjov sport gennem dygtige instruktører og et behageligt, trygt miljø.

Spinning henvender sig til alle slags mennesker, de der vil: prøve nye udfordringer, tabe sig, stresse af, tænke på noget andet eller bare komme for at have det sjovt.

AQUA Fitness

Også for mænd!

Gennem vandgymnastik styrker du dine muskler uden at belaste dine led. Du mærker den skønne fornemmelse af at blive båret oppe samtidig med, at du bevæger dig, så blodet strømmer bedre.

Vi udnytter vandets opdrift, modstand og den turbulens, der opstår ved bevægelse i vandet. Vandgymnastik er for alle uanset køn, alder, højde, drøjde. Bare kom i gang. Det er skønnere, end du tror.

Strøbemærkninger fra omklædningsrummet:
"Efter en dag med stillesiddende arbejde er det dejligt at komme her og blive arbejdet igennem."
"Og så føler vi os så lette!"
"Det er hårdt, men hvor har vi det godt bagefter."
"Dette er den bedste form for motion, jeg har oplevet."
"Havde jeg bare vidst det noget før."